poniedziałek, 26 stycznia 2015

Medium transferowe do decoupage TESTY


Dzisiaj test medium transferowego z firmy Renesans. Zakupiłam z czystej ciekawości. Wcześniej próbowałam domowych sposobów przenoszenia wydruków laserowych i to głównie napisów za pomocą zmywacza z acetonem. Efekty bywały różne. Dlatego postawiłam na preparat stworzony właśnie w tym celu. Za słoiczek 125 ml zapłaciłam 12,50 zł. Cena bardzo przystępna. W porównaniu do innych firm powiedziałabym, że wręcz taniocha. Poniżej zdjęcie z instrukcją użytkowania. 


Wiem, że są różne metody gdzie końcowym etapem jest rolowanie nadmiaru papieru. Zamierzam je również wypróbować. Mam tu na myśli przyklejanie gotowego nadruku na mokrą farbę, czy mokry lakier. Tym razem jednak będę postępować według instrukcji. 


Gotowy wydruk traktuję trzema warstwami medium transferowego. Tworzy się błyszcząca powłoka. Próbowałam to uchwycić robiąc zdjęcie z fleszem. Ostatnią warstwę zostawiam do wyschnięcia na całą noc.


Po wyschnięciu zaczynamy moczenie w wodzie i rolowanie. Początek zapowiada się bardzo obiecująco...


Ale to tylko złudzenie... Jedno rolowanie to za mało. Ale kto powiedział, że pójdzie szybko i bezboleśnie.


Po dwukrotnym rolowaniu jest trochę lepiej, ale bez rewelacji.


Rolowanie część trzecia ostatnia. No bo ileż można? Teoretycznie można, praktycznie trzeba...do uzyskania satysfakcjonującego efektu. I tak uzyskałam cienką błonkę z wybraną przeze mnie grafiką. Taką można powiedzieć półprzezroczystą i elastyczną. Dlatego najlepiej wygląda na białym tle. Bo na tym czarnym to jednak widać, że czwarte rolowanie by się przydało. 


Na jasnym tle transfer wygląda super. Podobnie jak w przypadku metody serwetkowej, aby wzór był czytelny i po prostu ładny należy nakleić go na jasne tło. W moim przypadku jest to biel antyczna. Klej nanoszę na "lewą stronę" tzn. tam, gdzie wcześniej był papier. Dzięki temu mam gładką pracę z połyskiem. Następnie lakieruję i gotowe. 


Medium transferowe Renesans spełnia jak najbardziej swoją funkcję. Do plusów mogę zaliczyć cenę oraz wydajność. Stosunkowo szybko wysycha, a przy nanoszeniu kilku warstw jest to dosyć istotne. Do żmudnych zajęć przy transferowaniu należy tylko rolowanie papieru.
Jeśli macie jeszcze jakieś pytania to piszcie :)

Jeśli podoba Ci się ten wpis, podziel się nim ze znajomymi.
Możesz też śledzić mnie, aby być na bieżąco.

Photobucket   Photobucket   Photobucket   Photobucket

11 komentarzy:

  1. Ja kiedy próbowałam bawić się w deko to do transferowania wykorzystywałam zwykły klej do deku.
    Smarowałam obrazek klejem oraz miejsce, gdzie miał być przyklejony. Naklejałam i zostawiałam do wyschnięcia. Potem rolowanie warstwa po warstwie. Udawało się i nie wymagało ekstra środków:) Warunek - wydruk musiał być z drukarki laserowej, bo z atramentowej się nie udawało:)

    Fajnie, że są środki specjalne a ten, który podajesz to naprawdę w dobrej cenie, bo jak jak kiedyś szukałam to ceny były znacznie wyższe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście po taniości :) I super pomysł. Do przetestowania. Dzięki :)

      Usuń
  2. Ciekawe...będę musiala wypróbować,pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. wow fajny efekt, ale widać że rolowanie jest pracochłonne....

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne ale to rolowanie mnie odstrasza

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe, dowiaduję się coraz więcej na temat różnych technik zdobienia - kiedyś myślałam, że to wszystko malowane jest :))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za sprawdzenie:) Będę zaglądać częściej a tymczasem zapraszam na pastelowe candy

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne. możne kiedyś spróbuję. Dziękuję za prezentację. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej. Czy tą blonka z wtopionym wydrukiem będzie juz na tyle kleista ze sama się naklei na drewno? Czy muszę nałożyć jakiś klej? Właśnie kupiłem słoiczek I idę do domu eksperymentować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba nałożyć klej i dobrze wyrównać powierzchnię.

      Usuń
  9. Testuje ten preparat a o efektach napisze jak będę rolowac położyłam dziś 5 warstw i czekam na jutro

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozstawiony komentarz :)
Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...