poniedziałek, 8 grudnia 2014

Pasta do wybielania drewna TESTY


W dzisiejszym odcinku pasta do wybielania drewna firmy Starwax. Cena w markecie budowlanym 57 zł za 500 ml. Powiem, że wykosztowałam się trochę. Ale chciałam kupić dobry produkt. A taki zazwyczaj kosztuje. Czy pasta Starwax spełniła swoją rolę i jednocześnie sprostała moim wymaganiom? Zapraszam na testy.


Kto śledzi mnie na Insta widział to cudnej urody foto z pastą, masą szpachlową i bawełnianymi pakułami. No ale przejdźmy do meritum. Tak jak producent pisze na opakowaniu pastę należy bardzo dobrze wymieszać przed nałożeniem. Pasta przeznaczona jest do drewna surowego i bejcowanego. A że ostatnio testowałam bejce to posłużyłam się tymi samymi dekorami. Na stronie producenta napisali, że najciekawsze efekty uzyskujemy na drewnie dębowym, kasztanowcu i orzechu. W przypadku bejcowania raczej nie ma to jakiegoś większego znaczenia. Moje przedmioty są zapewne sosnowe, tak jak większość drewnianych ozdób dostępnych w sklepach.


Efekt wybielenia jest zauważalny. Pasta niczym szron otula drewno delikatnym białym nalotem. Dla porównania intensywności kolorów wstawiłam mini zdjęcie samej tylko bejcy w prawym dolnym rogu.


Tutaj na gorąco porównałam wybieloną stronę i wybejcowaną. Jest różnica? Jest. Rola wybielania drewna spełniona. Podoba mi się zarówno jedna jak i druga strona dekoru. Kwestia dalszego wykorzystania materiału.


Wpisując w wyszukiwarkę frazę wybielanie drewna możemy natknąć się na tutoriale, w których wykorzystywana jest biała farba akrylowa nakładana suchym pędzlem. Nie głupia sprawa i dosyć tania, ale nie zawsze uda nam się osiągnąć zamierzony efekt. Dlaczego? Bo np. na wybejcowanym przedmiocie użycie farby akrylowej w ogóle się nie sprawdzi. Mówię to z doświadczenia. Jeżeli natomiast pomalujemy przedmiot kolorową farbą akrylową, a następnie suchym pędzlem nałożymy białą farbę akrylową uzyskamy efekt jak na poniższej skrzynce.


Na koniec testów surowe drewno wybielone pastą Starwax. Ten efekt podoba mi się najbardziej. Z pewnością nie jest on do osiągnięcia poprzez użycie farby akrylowej i suchego pędzla. Dla takiego rezultatu warto zakupić pastę do wybielania.


Takie wybielony przedmioty wymagają dodatkowego wykończenia np. lakierem bezbarwnym na bazie wody. W przypadku lakierów na bazie rozpuszczalnika lub wosku należy najpierw nałożyć utrwalacz, aby uniknąć reakcji rozpuszczalników. Ja stosuję zawsze bezbarwny lakier akrylowy.

Podsumowując jeżeli chcemy wybielić surowe drewno, dekorować większe powierzchnie drewniane, jak meble, blaty, krzesła to warto zastanowić się nad zakupem profesjonalnych produktów jak testowana dzisiaj pasta do wybielania drewna Starwax, Jeżeli natomiast z wybielania korzystamy od wielkiego dzwonu, a pędzlem traktujemy tylko niewielkie przedmioty taki wydatek jest zbędny. Warto wtedy skorzystać z budżetowych zamienników opisanych w niniejszym wpisie.

Podoba Wam się efekt bielonego drewna? Znacie inne sposoby na bielenie? Zapraszam do komentowania.

Jeśli podoba Ci się ten wpis, podziel się nim ze znajomymi.
Możesz też śledzić mnie, aby być na bieżąco.

Photobucket   Photobucket   Photobucket   Photobucket

6 komentarzy:

  1. Dziękuję !!! szukając opinii o paście natknęłam się na Twojego bloga !! na pewno będę zerkać !!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mogłabyś podać pełną nazwę i firmę utrwalacza? Bo szukam w necie i jakieś głupoty mi wyskakują. Będę wdzięczna za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Utrwalacz Antiquaire również firmy Starwax. Ważne żeby był na bazie wody.

      Usuń
  3. Dzień dobry. Mam stary kufer. Chciałabym go wybielic. Zdjelam stare farby zmywaczem do farb. Ukazała się szpachla. Czy wybielanie pasta starwax to przykryje?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pomocny wpis. Mam zamiar wybielić surowe sosnowe mebelki tą pastą ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć, mam takie pytanko: myślicie, że da się tą pastę zastosować na boazerię(po wcześniejszym zeszlifowaniu lakieru oczywiście)?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozstawiony komentarz :)
Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...