poniedziałek, 17 listopada 2014

Bejce do drewna TESTY


Na blogu nowa kategoria dotycząca testowania różnego rodzaju produktów do rękodzieła. 
Pierwszy wpis będzie w całości poświęcony bejcom. Ocenie poddałam bejcę wodną  firmy Colorit oraz bejcę rustykalną firmy Dragon. Ta pierwsza kosztowała mnie 15,90 zł za 500 ml plus koszty przesyłki, ponieważ kupowałam ją na Allegro. Druga nabyta w sklepie budowlanym za 9,99 zł o pojemności 200 ml.
Kolorową bejcę Colorit zakupiłam jako alternatywę do farb akrylowych. Chciałam, żeby nakładało się ją łatwo i przyjemnie. A kolor miał cieszyć oko od początku aplikacji. Jakie są moje odczucia?
Po otwarciu puszki widać intensywny kolor, po wymieszaniu pastelowy. Od razu moje skojarzenie z farbami akwarelowymi. 



Po pierwszej warstwie kolor stosunkowo jasny. Dlatego dla uzyskania bardziej intensywnego koloru nałożyłam tych warstw więcej. 



Do dyspozycji miałam trzy kolory: słoneczny, różowy i błękitny. Nie byłabym sobą, gdybym nie poeksperymentowała z kolorami pokrewnymi. I tak dodatkowo malowałam fioletem i czymś bliżej nieokreślonym. Powiedzmy, że jest to szary.


Ogólnie jestem zadowolona z tej bejcy. Mogę swobodnie dawkować kolor od jasnego po bardziej intensywny. Dla niektórych może to być wada. Ja natomiast uważam, że to zaleta. Aplikacja kilku warstw wcale nie zabiera dużo więcej czasu. Na moich serduszkach słoje są niezbyt widoczne z jednej strony. Z drugiej można zauważyć ich delikatny rysunek.

Bejce Dragon z kolei wybrałam w bardziej naturalnych kolorach. Dąb jasny jest moim faworytem. Jedna warstwa daje bardzo delikatny odcień. Ja wolę jednak intensywniejsze barwy. Jeśli na drewnie mamy rysunek słoi to ta bejca fajnie je podkreśla i uwidacznia. Z pewnością w przyszłości kupię też inny kolor z tej firmy.



Czy ktoś z Was używa bejc z wyżej wymienionych firm, a może macie doświadczenie z innymi? Podzielcie się swoimi doświadczeniami.



Jeśli podoba Ci się ten wpis, podziel się nim ze znajomymi.
Możesz też śledzić mnie, aby być na bieżąco.


Photobucket   Photobucket   Photobucket   Photobucket

4 komentarze:

  1. Ja na temacie nie znam się zupełnie, ale uważam, że jesteś fantastyczną osobą! To bardzo miłe i pożyteczne, że dzielisz się swoją wiedzą z innymi :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa. Motywacja do dalszego działania milion :)
      Sama lubię czytać opinie na temat produktów zanim je zakupię. A czemu nie dzielić się z innymi swoimi doświadczeniami. :)

      Usuń
  2. Ach jaka szkoda, że nie wypróbowałaś niebieskiego dragona! Szukam czegoś w granacie..., ale może skuszę się na ten błękit - tak pięknie o nim piszesz.
    Pozdrawiam i dziękuję za posta :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozstawiony komentarz :)
Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...