czwartek, 7 listopada 2013

Piernikowe serca (i nie tylko) z masy solnej


Te pierniczki zrobiłam z nowego przepisu na masę solną, w której dodatkowym składnikiem poza solą i mąką jest krochmal.  Masa dzięki temu jest bardziej plastyczna. Mimo początkowej niechęci do niej, teraz uważam, że dobrze się z nią pracowało :)
Pierniki z ziarenkiem kawy nie są lakierowane i dlatego wyglądają jak prawdziwe ciastka. Ja tam nie miałabym oporów, żeby jedno schrupać ;)


Niestety serduszka nie są zbyt symetryczne i jednakowe, ponieważ nie miałam pod ręką żadnej foremki w tym kształcie. Zrobiłam ją z aluminiowych pasków ze zużytych świeczek-podgrzewaczy :) Żadnej puszki aluminiowej też nie znalazłam, więc musiałam sobie jakoś radzić. Zdjęcia brak, bo po całej pracy z nimi były już lekko sfatygowane i mało fotogeniczne. Ale wierzcie mi...da się :)


Te serduszka z kolei polakierowałam. W efekcie wyszły trochę takie lukrowane :)


Gwiazdek też nie miałam :) Wycięłam wzór na tekturze i obrysowywałam nożykiem na masie solnej :D
Z resztek powstały też laski cynamonu :)


Oraz inne bliżej nieokreślone kształty :)


W następnych wpisach pokażę do czego wykorzystałam te piernikowe serca :)
Pozdrawiam

5 komentarzy:

  1. Urok tych ciasteczek tkwi właśnie w tym, że są takie niejednorodne. A w zestawie prezentują się doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi się podobają takie nie idealne kształty:) Są wyjątkowe dzięki temu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne serduszka. Właśnie mi uświadomiłaś, że czas zacząć robić ozdoby świąteczne na choinkę i w ogóle. Uwielbiam zasiadać z dziećmi przy wspólnych pracach plastycznych - jest wtedy czas na pogaduchy i śmiechy. Twoje serduszka mnie zainspirowały:) Są świetne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :-) z pewnością takie kreatywne zajęcia z dziećmi zbliżają i super forma spędzania wolnego czasu :-)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozstawiony komentarz :)
Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...