czwartek, 14 listopada 2013

Mata bambusowa decoupage (szybki kurs)

Dzisiaj szybki kursik na efektowną ozdobę do kuchni bądź salonu, który powstał całkiem spontanicznie. Mata, którą wykorzystałam została mi z innej pracy i tak leżała sobie sama do momentu, aż mnie olśniło. Tyle rzeczy już oklejałam, ale maty bambusowej jeszcze nie, więc czemu nie spróbować? :)
Potrzebne materiały to wspomniana wcześniej mata bambusowa, ozdobna serwetka i coś do dekoracji. U mnie będzie to wstążka w grochy, bo tylko taką wyszperałam. Dodatkowo będę korzystać z kleju (ja mam taki specjalny wodny do decoupage) oraz lakieru, żeby utrwalić motyw.


Poszczególnych etapów pracy nie fotografowałam, bo robiłam to wczoraj w nocy, a światło o tej porze mało korzystne :) Zresztą jedyne co należy zrobić, to wyciąć motyw, rozwarstwić serwetkę i przykleić na matę. Potem czekamy, aż wszystko wyschnie i malujemy lakierem. Użyłam do tego celu lakieru akrylowego w puszce (dokładnie pomalowałam sam motyw). Gdy wyschło znowu użyłam lakieru, ale tym razem w spray'u (potraktowałam nim całą matę). I znowu chuchamy, i czekamy, by na koniec wziąć się do dekoracji :) U mnie efekt końcowy wygląda tak:



Po polakierowaniu serwetka bardzo fajnie wtopiła się w tło, czego bardzo się obawiałam. Ale na szczęście dobrze się skończyło. Mam jeszcze trzy takie maty bambusowe na stanie i już chyba wiem jak je wykorzystam :)

Na koniec zapraszam na moje CANDY. Zapisy tylko do soboty do północy :)

6 komentarzy:

  1. Ciekawy efekt. Nie wpadłabym na to,że i matę można upiększyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za dołączenie do mojej zabawy :) Trzymam kciuki!
    Sympatyczny ten Twój zakątek. Rozgoszczę się :)
    Fantastyczny pomysł na ożywienie maty :)
    Pozdrowionka, Aga
    kulkiniesiulki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli brak Ci talentu koralikowo-hafciarskiego, chętnie wykonam dla Ciebie dowolną odsłonę kolorystyczną triple spiral rope :)

      Usuń
    2. Napisałam wiadomość na mejla :)

      Usuń
  3. Nawet nie przypuszczałabym, że w tak łatwy sposób można osiągnąć tak dekoracyjny efekt:) Cudnie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozstawiony komentarz :)
Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...